ШКОЛЬНЫ МУЗЕЙ

У першую чаргу неабходна:
Высветліць: ці хопіць у вас цярпення на ўвесь доўгі шлях?
Высветліць: ці ёсць у вас ва ўстанове адукацыі чалавек-фанат музейнай справы?
Высветліць: ці хопіць у вас матэрыяльна-тэхнічных сродкаў на стварэнне музея?
Высветліць: ці маецца ў вас у наяўнасці дастаткова прасторнае і свабоднае памяшканне?
Калі ўсё вышэй пералічаныя пункты ў вас у наяўнасці, вызначыцеся з выбарам:
Што гэта будзе: музей / музейная пакой / музейны куток?
Якім будзе профіль музея?
Што павінна ўвайсці ў экспазіцыю?
Дзе можна знайсці музейныя прадметы?
Якімі сіламі будзе стварацца музей?
На якую аўдыторыю наведвальнікаў ён будзе разлічаны?
Ці будзе ён цікавы шырокаму колу наведвальнікаў?
Варыянты профіляў музея: мастацкі, літаратурны, мемарыяльны, тэхнічны, комплексны, прыродазнаўчы, архітэктурны, галіновы, гістарычны. Пацікаўцеся ў вашых навучэнцаў, як яны ўяўляюць сабе будучы музей і што ў ім павінна быць? (Спосабы: франтальны апытанне, анкетаванне і інтэрв'юіраванне, метад фокус-груп, інтэрнэт-апытанне і інш.).
Спецыфіка профілю музея вызначае яго напаўненне прадметамі - будучымі экспанатамі. Пошук экспанатаў Неабходна пачаць неадкладна пасля рашэння аб стварэнні музея альбо музейныя пакоі. Як? Алгарытм вашых дзеянняў: вызначыць прыкладны пералік неабходных экспанатаў; абвясціць збор музейных прадметаў сярод навучэнцаў; раскажыце на агульных бацькоўскіх сходзе пра новы праект. Бацькі вучняў, як правіла, ахвотна дапамагаюць у гэтай справе; прыцягвае выпускнікоў вашага УА (яны могуць дапамагчы і прадметамі, і парадамі); прыцягніце настаўнікаў, "запаліце" іх сваёй ідэяй; зацікаўце калекцыянераў.
Уважліва слухайце любыя прапановы і парады!
Па-першае, адна ідэя - добра, а n-ідэй - лепш!
Па-другое, нават самая няўдалая ідэя можа вывесці вас на аптымальнае рашэнне.
У-3, плюралізм меркаванняў і галоснасць - аснова дэмакратыі!
Не бойцеся прасіць дапамогі! Калі вы задумалі стварыць музей, вам неабходны будуць кансультацыі: калегаў, якія прайшлі гэты шлях; музейшчыкаў; калекцыянераў; мастакоў і дызайнераў; будаўнікоў; мэбельшчыкаў і інш.
Фінансавае пытанне
Ніхто, лепш вамі, не адкажа на гэтае пытанне, але ўсё ж: неабходна шукаць спонсараў; ўспомніце аб бартэры, магчыма камусьці таксама вельмі патрэбна ваша дапамога, у адказ на якую ён дапаможа вам! 
Памяшканне пад музей
Пачніце рамонт памяшканне. Памятаеце, што памяшканне павінна быць добра асветлена штучным святлом і добра прыцемнена ад натуральнага святла (шторы, жалюзі і т. П.). Сонечныя прамяні вельмі небяспечныя для музейных прадметаў! Звярніце ўвагу на колер сцен, т. я. ён уплывае на ўспрыманне музейных прадметаў і інфармацыі (скажыце не занадта цёмным, чырвоным ды кіслотным адценням) мэбля. Вам спатрэбяцца шафы і вітрыны, а таксама стол і крэслы. Шафы. Вітрыны. Стол і крэслы неабходнае для таго, каб у музеі можна было праводзіць нарады музея і іншыя мерапрыемствы. дызайн інтэр'ера. Сучасныя музеі імкнуцца адысці ад класікі; вызначыць фішку музея: альбо яна будзе ў роспісу сцен, альбо ў форме мэблі, альбо ў колеры; Арыентуйцеся на густы наведвальнікаў, але не вынікайце літаральна за імі. кіраўнік. 
Назначце Кіраўнікa музея.
Правядзіце гэта рашэнне загадам дырэктара. Вызначце склад Савета музея. 
Экспазіцыя
Пры афармленні экспазіцыі памятаеце, што: выставіць усе экспанаты зусім не абавязкова! Перагружанасць вітрыны асацыюецца з яе захламленнасцю; экспанаты невялікага памеру павінны знаходзіцца бліжэй, а буйныя далей; самыя важныя і каштоўныя экспанаты вылучаюцца на цэнтральная месца; НЕ экспанаты падбіраюцца пад суправаджальны тэкст, а тэкст пад экспанаты. зменная экспазіцыя. Адвядзіце месца для зменнай экспазіцыі. Гэта дазволіць вам выстаўляць новыя экспанаты без перастаноўкі існуючай сістэмы і арганізоўваць міні-выставы калекцыянераў з ліку вашых вучняў! Не забывайце абнаўляць перыядычна і асноўным экспазіцыю! дакументацыя. Памятаеце, што ў творчай працэсе па стварэнню музея варта абапірацца на нарматыўныя дакументы; вывучыце пералік неабходнай дакументацыі і пачынайце яе афармляць у адзіным стылі; памятайце, што музеі УА лічацца дзяржаўнымі, такім чынам, да іх прад'яўляюцца адпаведныя патрабаванні. экскурсія. Прадумайце тэкст экскурсіі; падрыхтуйце экскурсаводаў.
Рэканструкцыя музейнага пакоя
З 2004 г. у гімназіі працавала музейная пакой "Спадчына", якая мела этнаграфічны профіль. У музейным пакоі была сабрана шматлікая і цікавая калекцыя арыгінальных прадметаў, у тым ліку і даволі рэдкіх. З цягам часу сама экспазіцыя састарэла і ўжо не магла адпавядаць тым воспитатаельным задачам, якія перад ёй ставіліся. Таму адміністрацыяй гімназіі было прынята рашэнне закрыць музейным пакой на рэканструкцыю, пасля чаго стварыць там цэнтр выхаваўчай работы "Музей беларускага побыту і народнай культуры". Адразу ж паўстала ідэя: лепшыя дасягненні педагогаў гімназіі, якія былі напрацаваны ў напрамку вывучэння традыцыйнай культуры, абагульніць і прадставіць у цэнтры. У новым музеі не проста прадстаўленыя бытавыя рэчы, але і адноўлены інтэр'ер хаты, а таксама кожны жадаючы зможа атрымаць магчымасць паспрабаваць сябе ў ганчарнай справе, пляценні з саломкі, вырабе народных цацак-абярэгаў і выцінанкі і інш., Пазнаёміцца ​​з народнымі песнямі і танцамі. У дзейнасці новага музея злучаныя традыцыйныя і інавацыйныя сродкі працы з наведвальнікамі.

Комментариев нет:

Отправить комментарий